Lite kort om dieten

Ni är intresserade om dieten och här kommer lite fakta om den!

Ämnesomsättningsdiet

Denna diet skall vara i 13 dygn och är därför hård, men effektiv. Dieten går ut på att ändra din ämnesomsättning, vilket medför att du efter den 13:e dagen kan äta normalt utan att gå upp i vikt de nästföljande 2 åren. ( 2 år stämmer inte, men iaf ett halvår, och äta NORMALT då, inte överkonsumera utan äta efter tallriksmodellen).



Det är alltså ingen traditionell svältkur, däremot en kur som ökar kroppens ämnesomsättning och förbränning, därför verkar den även då du slutat med dieten.



Om kuren följs slaviskt kommer du att tappa allt överflödigt kroppsfett (6-20 kg).



Kuren skall följas i 13 dagar, varken mer eller mindre. Som redan nämnts skall kuren följas slaviskt. Om du under kuren dricker en öl eller ett glas vin, äter godis eller tuggar ett tuggummi, tar extra mat, så avbryts kuren direkt och med den försvinner också effekten.



Du kan härefter ta upp kuren efter ett halvår, men inte innan! Om du inte kommit längre än dag 6, kan kuren återupptas efter 3 månader. Om kuren följs till punkt och pricka i alla lägen får den absolut inte återupptas förrän om 1 år. Det rekommenderas att kuren återtages om 2 år om det är nödvändigt.



Det är tillrådigt att dricka minst 2 liter vatten/dygn.



Lycka till!


Kommentarer
Postat av: jessika

men det står ju inte vad man får äta och inte :) var ju det jag ville veta ju ;p tänkte väl det angående jobbet jag med, eftersom jag jobbar10-13 tim/dag så är det rätt nödvändigt att käka ! så jag ska nog inte följa den nu, men jag tänkte på sen då jag kommit igång med promenaderna och blivit mammaledig ett tag igen för ska vara det nu mot våren/sommarn. kan va värt att testa då :) LYCKA TILL ;D

2011-01-15 @ 19:07:01
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: josefine

ja jag undrar också vad man ska äta under dom 13 dagarna? :P Vad heter dieten? :)

2011-01-15 @ 21:29:45
Postat av: jolene lee

du är en ung mamma som verkar vara mogen, läser många unga mammors bloggar, men din gillar jag starkt .. hoppas allt är bra med dig o din älskade dotter =)

2011-01-16 @ 12:49:07
URL: http://jolenesliv.blogg.se/
Postat av: A-C

Hej! Jag kom in på din blogg via crazyangle. Du verkar ha en trevlig blogg det lilla jag har hunnit se av den :) Jag funderar vad det är för diet du pratar om, jag kanske missade den i tidigare inlägg. Vad heter den och vad går den lite mera exakt ut på?

2011-01-18 @ 21:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback