Jag är grym!

Har suttit och tänkt på hur mycket jag gått ner, det börjar närma sig att jag snart gått ner 60 kilo sen jag fick Wilma. Förstår ni hur mycket det är? 60 kilo är en hel människa. Jag har varit/är ensamstående mamma till Wilma, ändå har jag klarat av min kamp mot vikten. Jag har varit sjukligt överviktig, medans jag nu ligger på normalvikt. Folk som har gått ner så mycket som jag blir rädd för att gå upp igen. Jag vet många som blivit så. Det finns inget mellanting, utan man blir rädd såfort man ätit något onyttigt, det blir jag. Men ändå unnar jag mig! Jag har i princip gått ner lika mycket som dom i biggest loser - men jag har klarat de helt själv. GRYMT!

Har nu tänkt ut hur jag ska lägga upp tiden fram till sommaren. Kommer gå promenader, eventuellt köpa en träningscykel, äta naturdiet ibland men ändå leva som vanligt. Jag vill kunna leva också, inte haka upp mig helt på kalorier osv. Kolla bara på vad jag åt igår, en hel kladdkakssmet. Ångest såklart. Men ibland måste man få. Kolla bara på ikväll, jag ska gå på bio, äta popcorn och godis. Jag skulle inte vilja leva ett liv där allt var förbjudet, men jag antar att jag får sån ångest för att jag är så rädd för att falla tilbaka.

I vilket fall som helst så kommer jag ALDRIG falla tillbaka. Jag får inte tillåta mig själv att göra det. Nu har jag kommit så långt och jag har så lite kvar. Jag har inget mål på vågen som jag vill nå, utan tills jag känner mig nöjd och bekväm med mig själv.

Jag har varit en riktig kämpe, jag har klarat detta - JAG ÄR GRYM!

Före





Efter





Kommentarer
Postat av: Rosanna

Men gud, jag kommer inte ens ihåg att du varit sådär stor...

Men det är väl för att vi umgås så ofta, så man glömmer snabbt.



Men creds till dig, du har varit jätte duktig och haft stark karaktär sen du fick Wilma. Vuxit ifrån fjortis stilen med bravur. ;)



Och beviset har du ju varje gång du tittar dig själv i spegeln och ställer dig på vågen som du aldrig gillat förut. Jag vet också att du klarar att hålla detta nu!



Ps:

Du kan ju försöka få med mig nån gång på en promenad så jag slipper skämmas att gå bredvid dig ;)



2011-02-19 @ 15:49:47
URL: http://rossanna.blogg.se/
Postat av: jessika

lika som mickis då, hon blev ju tio månader i onsdags :) men wilma kanske lärde sej innan och gick som bara den då hon blev tio månader ? ;p de blir väl sena med ngt annat ist då antar jag ;D

2011-02-19 @ 17:53:02
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skulle vara kul att veta vad du vägde som mest och hur Mycket (lite) du väger nu =)

Du behöver ju inte svara om du inte vill ;-)

Du har varit jätteduktig i alla fall!!

2011-02-19 @ 20:22:39
Postat av: Elin {Mamma till Theo, ängeln Meja och bebis i magen}

Ja du ÄR helt jävla grym som lyckats gått ner så mycket av egen fri vilja! Du SKA vara stolt över dig själv! Jag är glad för din skull att du lyckats så bra och nu när jag tittade på korten så såg jag knappt att det var du på dom äldre ;) Men jätte fin har du blivit och du var även fin tidigare tycker jag :) Sen så tycker jag det är bra att du unnar dig godis och sånt ibland för det mår man också bra av att inte bara äta nyttigt. Man måste få unna sig ibland bara det inte blir varje dag ;)



Själv så väger jag på tok för lite och kämpar med att gå upp i vikt, vilket inte går så jätte bra trots nu när jag är gravid igen för tredje gången :/ Sen så lever jag på typ godis och cola nästan varje dag men jag går endå inte upp.. Den här graviditeten har jag bara gått upp 3 kilo än så länge vilket enligt både min barnmorska och min diabetessköterska är för lite.. Dom säger till och med åt mig att äta mer onyttigt för att gå upp i vikt ;) Men det funkar inte så bra.. Men jag kämpar vidare :)

Hoppas iaf att du får det roligt på bion! Massa kramar!

2011-02-19 @ 21:00:51
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Sandra. Colins mamma

Men vad duktig du är! Hoppas ni haft en trevlig helg.

2011-02-19 @ 21:51:45
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: mamma

helt otroligt vad du har varit duktig!!!

Du ska vara stolt! Men nu ska du inte gå ner mer.

2011-02-20 @ 22:19:55
Postat av: Jennifer - 17år & ensamstående morsa

fan vad starkt jobbat!! :o

du ska vara riktigt stolt över det, det är inte många som skulle klara av det!

du ser jätte bra ut nu! :}}

2011-03-04 @ 08:44:13
URL: http://sunkissedsugar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback