Svar från frågestunden!

Tack för alla frågor, här kommer svaren! :)


Varför är du inte tillsammans med pappan till barnet?
- För det funkade helt enkelt inte, men jag går inte in på varför riktigt :)


Har du och barnets pappa bra kontakt även fast ni inte lever tillsammans?
- Jag och barnets pappa har en bra vänner relation och han kommer vara med på förlossningen.


Var ert barn planerat? eller var de välkommet ändå?
- Vårat barn var inte planerat, men lika välkommet för de! :)


Har du förlorat många vänner sen du blev gravid?
- Ja, det har jag.


Vilken vecka var du i när du fick reda på att du var gravid?

- Vecka 7 :)


Hur reagerade din pojkvän på det?
- Han blev jätte glad!


Vad fick din familj för reaktion?
- Jag tyckte att dom tog det väldigt bra. Dom fanns där och stöttade istället för att bli arg osv,
berättade för mig att vad jag än valde så fanns dom där.


Dina symptom,vad var det?
- Mina graviditetssymtom var utebliven mens, jag var väldigt hungrig, kommer ihåg att jag käkade 3 portioner
med grillat kött, ris och sås men jag kände ingen mättnad alls. Ömmande bröst hade jag också och jag kände
mig bara väldigt konstig i kroppen.


Har du tagit reda på kön, om du har. vad blir det?
- Jag vet inte könet. Jag skulle kolla det vid ultraljudet, men dom såg inte. Men det är jag glad för idag! :)


Vart bor du? Och vad gör du om dagarna tex skola?
- Jag bor i Gävle.
Jag går omvårdnadsprogrammet andra året. Gick i skolan fram till vecka 34 (någon gång i februari), men sen tyckte jag att det började bli för jobbigt. Nu pluggar jag hemma med lite uppgifter.


Hur mycket har du gått upp under graviditeten?
- Runt 20 kilo, tyvärr!


När kände du de första sparkarna/fosterrörelserna?
- Jag kommer ihåg den här dagen så himla bra! Vi var på studiebesök med skolan på lekterapin på sjukhuset.
Vi satt i en ring och pratade. Då helt plötsligt så kände jag hur det sparkade en massor och efter den dagen så kände jag sparkar varje dag. Jag var i vecka 17 då :)


Hur har du tänkt med skolan sedan?
- Jag pluggar ju en del hemma så jag kommer få betyg i vissa ämnen. Dom som är kvar kommer jag göra nästa
år vid ungefär samma tid. Sen är det bara att börja på trean förhoppningsvis om allt löser sig med dagis osv.


Hur har du förberett dig inför förlossningen?
- Jadu, bra fråga. Jag tycker inte att jag har förberett mig direkt. Skrivit ett brev som jag ska ta med mig
till förlossningen och lite sådär. Försöker tänka positivt om förlossningen är väl min förberedning!
Försöker ta det som de kommer :)


Har du fått kritik pga du är en ung mamma?
- Ja, det har jag. Men det är mest på internet. Vissa tycker att man är dum i huvet, men det är mitt val! Och det
är jag som tar hand om barnet, så förstår inte vad dom har att klaga på :)


Vad anser du om homosexualitet?
- Jag har ingenting emot homosexuella. Dom är lika mycket värda som alla andra människor!


Har du tänkt ut några namn?

- Japp, det har jag. Jag har ju ett bestämd flicknamn, Wilma! Men jag börjar fundera lite på Tuva också.
Så jag är inte helt hundra än. Pojknamn har jag lite svårare med, men har funderat lite på Joakim, Liam,
Melwin. Men är inte säker på någon direkt :) Kom gärna med tips!


Har du några gravid cravings?
- Nja, jag har inget som jag bara måste ha. Jag är bara sugen på socker och fet mat jämt ;) haha!


Hur många barn skulle du vilja ha innan du/ni är nöjda?
- Svårt att svara på, men jag vet ialf att jag vill ha flera barn efter den här. Men det får vänta många år till, haha.


Hoppas ni fick ett bra svar på era frågor, några frågor var likadana och dom svarar jag bara på en gång :)




Kommentarer
Postat av: Julia 20 år och två barnsmamma

Självklart kan du få lösenord :) Maila mig så får du det där istället :) Hur går det för dig nu? Snart dags ju :)

2010-03-21 @ 11:20:50
URL: http://littlemommy.blogg.se/
Postat av: MichellesMamma och nummer 2 påväg<3

tack hehe ja de vart en hel vändning igår kväll men nu är han ute :D

2010-03-21 @ 13:56:26
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: sara

jag vet många flicknamn som jag tycker om!



Tyra

Enya/enja

Maija/Maja

Lovisa/Lowisa

kommer inte på något mer nu bara för det.Tack för svaren!

2010-03-21 @ 19:01:12
URL: http://justyoung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback