Hallonbladste

Man påstår att Hallonbladste ska sätta igång en förlossning. Det finns nämligen ett ämne där i som används när man sätter igång en förlossning på förlossningen av barnmorskor.
Barnmorskor har också påpekat att det fungerar.
Man får inte dricka detta te innan vecka 35.
Jag har precis druckit två koppar! :) Haha. Ska fortsätta med dehär. Om det inte sätter igång förlossningen så brukar amningen underlätta och förlossningen :)



Finns bara att köpa på hälsobutiker och inte i vanliga affärer :) Men värt ett försök är det ju ialf att ta några koppar om dagen! Gott är det också.

Ialla fall så var jag och mamma nere på stan idag. Jag köpte mig en amningsbh som var hur skön som helst! Köpte och sån där grej så man kan förlänga bandet runt bh:n. Eftersom att inte min storlek fanns. :)

Vi fick skjuts både till och från stan, så det var alldeles perfekt! Har fruktansvärd huvudvärk :( Så det blir de lilla lugna ikväll. Tidig sovdags :)

Har satt ihop alla delar på vagnen idag och bäddat iordning den. Lägger ut bilder på de senare ikväll :)
Men här kommer en bild på mig efter att jag färgat håret igen. Nu blev det en bra brun färg tycker jag :)



Uppdaterar senare med lite bilder på vagnen.


Kommentarer
Postat av: Rosanna

Emelie, ta det lite lugnt nu. Jag vet att det är jobbigt i slutet av graviditeten men man går 40 veckor av en anledning. =)

Även om barnet är färdigutvecklat vid vecka 36 så kan det vara ganska litet. Hoppas du går till vecka 38 iaf, så du är ganska säker på att få slippa 107'an.

2010-03-04 @ 19:34:36
URL: http://rossanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback