En sen barnmorska

Har haft en jobbig eftermiddag kanske man kan säga.
Gick till barnmorskan som jag skulle men hon var en timme sen! Det var verkligen hemskt att sitta där sålänge.
När hon väl skulle ropa upp mitt namn så hörde jag inte ens att hon sa Emelie. Men tillslut förstog jag.
Vägde mig och hade gått upp 2 kilo. Trodde jag skulle ha gått upp mycket mer! Men tydligen inte :)
Så ungefär 10-12 kilo har jag gått upp.
Järnvärdet låg ändå upp på 121 idag, trots att jag har slarvat jätte mycket med dom. Men det var verkligen skönt att veta :)
Blodtrycket låg på 70/140, också bra. Bebisens hjärtslag på 144, också bra! haha.
Ja allt var tydligen jätte bra. Men hon var nog nervös min barnmorska det var därför jag upplevde henne som lite annorlunda kanske.

När jag kom hem så käkade vi middag direkt och sen tog jag & mami en långpromenad.
Nu värker det i leder och knän så jag behöver verkligen vila. Satt nyss och kollade på kustbevakarna, det är ganska intressant faktiskt.

Ska blir skönt att verkligen få sova ut imorgon :) Det behövs för att orka resten av skolveckan!
Nu ska jag borsta tänder och byta om. Puss på er!


Kommentarer
Postat av: marcel

haha tack! Jag rakpermanenta (svavning?) håret där! :D

2010-01-26 @ 20:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback