Skickar in ett kort inlägg nu. Snart är de...

Skickar in ett kort inlägg nu. Snart är det julafton och wilma ger mig ingen ensamtid alls på kvällarna. Max en timme och då är det verkligen max. Snart orkar jag inte mer! Antingen så behöver jag avlastning eller hjälp från bvc eller liknande. Detta håller inte! Jag vill kunna gå och lägga mig på kvällen och känna mig nöjd med dagen. Det gör jag aldrig längre. Jag är nästan alltid irriterad nu förtiden, speciellt på wilma och så ska det inte vara. Ne, måste som sagt göra något fort innan det utvecklas till något annat.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du får hjälp. Förstår att du inte har det lätt. Fortsätt kämpa! God Jul! =)

2010-12-23 @ 23:39:43
Postat av: N

Uscha att behöva känna som du. Kan känna liknande ibland, men jag har det MYCKET lättare då jag lever med barnets pappa. Tycker att du verkar vara en ruskigt bra mamma, det har jag skrivit tidigare. Och det är stort att kunna erkänna att man behöver hjälp, hoppas att du får det du/ni behöver och det snabbt! Egentid är sååå viktigt, även om det bara är de där timmarna på kvällen när barnet sover, men man behöver andas lite emellanåt. Annars vill jag bara önska dig en Riktigt God Jul!

2010-12-24 @ 10:47:28
Postat av: knuza

Inte för att vara dum , men hade du räknat med att få mycket tid och få sova på nätterna när du skaffa barn ?

Inget illa menat men du verkar bara klaga på Wilma när det gäller det men det är ju inte hennes fel !

2010-12-24 @ 11:35:27
URL: http://knuzaa.blogg.se/
Postat av: Tess

Gumman, hör av dig om du behöver hjälp med barnvakt eller så! Jag har henne mer än gärna! <3

2010-12-24 @ 11:55:39
URL: http://tessgustafsson.blogg.se/
Postat av: Vårat liv i bokstäver

men hon är inte så stor ännu, runt ett halv år :P

man kan inte begära så mycket av en sådana liten egentligen. och det är ju sådant här man få ta när man blivit föräldrer. klankar inte ner på dig överhuvudtaget så ta inte det som kränkande. men man kan inte ta någon annan för givet när man är ensamstående. jag har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra heller. jag har typ aldrig hjälp heller så för mig är det svårt att inse att många andra behöver hjälp eftersom jag klara det så bra själv. du förstår hur jag menar ?

men jag hoppas det snart ordna upp sig :)

2010-12-24 @ 20:56:25
URL: http://niicol3e.blogg.se/tillfallig
Postat av: Meeran

Förstår EXAKT hur du känner dig !

Vi passar gärna OM vi duger.



Sök avlastning innan babyn är 1 år eftersom vid sådär 1,5 år (eller före som vår som började gå vid 10 mån) springer de runt och irriterar en maximalt ! Deras metod för att få uppmärksamhet är att ta ALLT som den inte får !



Har varit ensam ett helt år med min baby, men jag har i alla fall haft avlastning vissa helger av pappan då han kommit hem från sina studier. Inga knäppa kommentarer tack om att han borde ha gjort mer osv. Vi har haft ett helvetisk år privat.



Sedan ett tips till är att försöka ha ordentliga rutiner.

Ett tips till, sök dagisplats redan nu ! Vi sökte i februari och fick i oktober ! Behöver man inte det då det börjar bli dags så är det ju faktiskt bara att tacka nej eller prata med dem om att skjuta upp det.



Har också extremt svårt för att få vänner troligtvis pga asperger. Folk tycker jag är trevlig men blir för mycket eftersom jag blir så extremt glad då folk FAKTISKT vill vara med mig =)

2010-12-25 @ 12:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback