Ersättningen.

Jag har ju inte berättat för er hur det gick när jag skulle ge Wilma ersättning. Hon hade svårt för flaskan i början. Men nu tar hon den direkt. Dock så äter hon väldigt dåligt, hon vill aldrig ha mer än 100 ml, och barn i hennes ålder ska äta mer. Och ibland äter hon kanske 30 ml var fjärde timme. Men hon går ju upp i vikt. Jag ammar fortfarande, dock inte så mycket. Mest på kvällar, nätter och mornar :) Då är det skönt att slippa kliva upp.

Men jag fortsätter att ge henne ersättning ialf. Jag har inte börjat med mat än på henne, jag tycker inte det är någon brådska. Låt dom vara barn sålänge dom kan ;) Men jag ska ge henne potatis blandat med bröstmjölk inom närmaste veckorna.



Kommentarer
Postat av: Madde

Det är bra att amma så länge man kan :-) Man kan ju amma i fler år. Min mamma ammade min lillasyster tills hon var 2 år och då var mamma tvungen att sluta för då var det en månad kvar innan min lillebror var beräknad att komma. Och min lillebror fick nästan ingen mjölk alls, han blev ammad i inte ens en månad.



Om jag kunde amma så skulle jag har gjort det än idag tror jag, men inte hela tiden men på nätterna iallafall :-)



Men det är bra att vänja barnen vid flaska också för om man behöver barnvakt någon gång.



Wilma och Ebba har lika napp :-) hehe

2010-08-21 @ 10:41:17
URL: http://mamim.blogg.se/
Postat av: Sandra Ackefjord ♥

Din dotter är så lik dig och jättesöt :)

2010-08-21 @ 12:49:40
URL: http://sandraackefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback