amning..

Ja, hur går de nu för mig med amningen? Sådär skulle jag nog säga.. jag ammar fortfarande men det är inte mycket mjölk kvar. Men som tröst ibland och på nätterna så brukar jag amma.

Annars så dricker ju Wilma babysemp 2. Ca 6 flaskor om dagen med 135 ml i varje. På natten vaknar hon var fjärde timme och äter. Kväll och morgon får hon gröt (oftast) sen någon puré på dagen. Men man ska inte byta ut någon måltid än, dom ska ju fortfarande bara få "smakportioner" och dricka ersättning/ amning som vanligt. Ni som inte visste de vet de nu ;)

Nu ska jag slänga ner Wilma i ett bad för det behöver hon! :)


Kommentarer
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma (bf idag!)

Svar:

Ja jag brukar också tvätta på vardagar med ^^, höhö..



Ang om ditt inlägg..

Nja..det där är så olika så ska och ska det där är så mycket indvuellet hos barnet så. Det beror helt på helt :)

Innan Kevin blev 4 månader dvs dagen innan så fick han smaka på banan och efter det så fick han smaka lite allt möjligt som morotspure typ varje dag en gång då.

5 månader började vi med vällning, att han skulle ja lära sig tycka om den fast då fick han ersättning med eftersom han inte tyckte om vällningen så mycket. och innan han blev 6 månader så tyckte han om vällningen så vi körde på med det morgon och kväll och ersättning under dagen om jag inte minns fel.

6 månader började vi med burkmat helt då fick han mat regelbunder tider osv och han åt när han sa till osv :)

Nu äre väl mer tider som vi ger honom mat osv :)

Och att vi gav dessa saker "tidigt" till våran son var för att han var helt enkelt mogen för det, han visade oss när han kände sig redo för saker och ting. Skulel aldrig tvinga mina barn till något dom inte är mogna för osv :)

2010-09-19 @ 16:33:02
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma (bf idag!)

glömde skriva att han fick gröt också och det får han idag med + det vi äter.

Och självklart som förälder gör man det man tycker känns bäst för sitt barn ^^

2010-09-19 @ 17:21:33
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Hur mycket väger Wilma nu? :)

2010-09-19 @ 18:56:59
URL: http://sandramariewahlbom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jaha, tur att hon går upp som hon ska :) Gina vägde 7095 förra veckan när jag var och vägde henne, en liten dunderklump :)

2010-09-20 @ 08:54:46
URL: http://sandramariewahlbom.blogg.se/
Postat av: Sara - gravid- abort

Hej, jag heter sara och jag är född 92 och är 18 år. Jag är gravid i vecka 6 och ska antagligen göra abort, ska till en kurator imorn. Hur valde du att du inte skulle göra abort?

2010-09-20 @ 14:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback