Barnmat i alla former.

Ojojoj vad med barnmat jag har hemma kan jag säga. Åkte och storhandlade imorse,köpte en stavmixer och kyckling, torsk, potatis, ris, makaroner, fläskfilé, köttfärs, majs, massor av rotfrukter, broccoli och sånt till Wilma. Idag har jag stått och gjort nästan allt! Började klockan 17.00 ungefär och slutade för ungefär en kvart sen. Ändå har jag torsken, kycklingen och lite grönsaker kvar.

Men imorgon ska det kokas och fixas. Sen ska det frysas in i lagom portioner för Wilma. Kommer bli så skönt när allt är klart :) Jag är så glad att jag har gjort det. För det är bra för både Wilma och ekonomin :)

Annars då, jag har mått skit illa idag. Vet inte vad det är, magsjuka? Tycker att alla har magsjuka nu förtiden så det kan ju vara de. Vi skulle ha gått till mammagruppen och lämnat papper till soc men inget av det blev av för jag mådde illa och Wilma har varit hängig. Men imorgon ska socpapprerna in iaf och sen ska jag till lekparken med Wilma så hon får gunga lite :) Också ska vi umgås med Josefin.

Men nu ska jag göra något att äta och sen sova :) Kram!



Såhär långt har jag hunnit. På bilden ser ni Kålrot, palsternacka, kött, morötter, ris, makaroner, köttfärs och potatis. Hoppas det uppskattas av Wilma sen ;)

Kommentarer
Postat av: N

Men visst är det roligt att göra sin egna mat? Nu har du ju gjort flera rätter som du har att börja med så kan du göra en åt gången sen vartefter det börjar ta slut. Jag har börjat laga till min son jag med, men tyvärr är han inte så förtjust i den maten. Men jag är av den åsikten att det är bara för honom att gilla läget! ;) För i går den ju, det är väl det att konsistensen inte blir lika som i burkarna. Men man kommer ju bli ruinerad om man bara köper burkmat! Hoppas att lilltjejen gillar Mammas mat! =)

2010-10-28 @ 07:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback