En helt okej söndag!

Imorse vaknade vi klockan halv 10 som vanligt.
Det slår verkligen aldrig fel, hon vaknar samma tid varje morgon nästan :)
Mamma tog Wilma på morgonen så jag kunde duscha och sådär. Efter att jag duschat så verkade Wilma helt slut, så jag la henne i sin säng en liten stund medans jag gick och smörjde in ansiktet. När jag kom tillbaka fick jag se dehär :)




Så jag satte då igång med lite städning. Storstädade hela mitt rum :) Kändes verkligen skit skönt. Bytte lakan i Wilmas säng också :)

Sen vaknade Wilma och då gav jag henne mat och sen fick hon sitta i sin babystitter, hon satt där säkert i en halvtimme alldeles själv. Det brukar inte hända ofta! =)




Nu på kvällen har vi bara tagit det lugnt :) Wilma sover just nu, efter att ha badat. Men hon ligger och knölar runt lite så hon vaknar väl snart.
Förresten, någon som har samma problem som mig?
Wilma sover ju brevid eller på mig hela nätterna, annars sover hon inte alls. Eller hon sover oroligt ialf och vaknar typ var femte minut.
På dagarna vill hon inte heller sova ensam i sin säng utan hon vaknar ungefär var femte minut då också. Sen när man tar upp henne så somnar hon direkt.
Dehär gör ju så att man får jätte svårt att få lite ensamtid. Så min fråga är, hur har ni andra gjort?
I vagnen går det bra att sova sålänge jag drar den, annars funkar det inte.
Och såfort man drar in vagnen inomhus så vaknar hon.

Nu ska jag borsta tänder och tvätta bort smink innan Wilma vaknar och sen kryper vi nog ner i sängen tillsammans och sover :)


Kommentarer
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

jag brukade bullra upp täcken runt Wilgot så att han var likson in lindad, uppbullrad och varm. Han brukade somna mycket bättre då :)

2010-05-16 @ 22:37:30
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen

Skaffa en snuttis och sätt din doft på den, har hört att det funkar på vissa barn när dom är så där :)

Hon kanske tkr att det är läbbigt eller nåt att sova själv eftersom hon kanske är van att sova på/brevid dig eller ha dig i närheten hela tiden :)

2010-05-16 @ 23:27:40
URL: http://mammah.bloggplatsen.se
Postat av: Tess

Du får försöka vara bestämd mot henne om att hon ska sova i sin säng, börja på dagen. Det gör ont i hjärtat dom första dagarna, men hon kommer vänja sig :) Jag tror hon och du kommer klara det galant! :) Jag finns här om du behöver något! <3

2010-05-17 @ 10:16:43
URL: http://tessgustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback