Bvc-besök!

Vi gick halv 8 imorse! Jag trodde bokstavligt talat att jag skulle dö.
Jag mådde så illa igår kväll (igen) så jag somnade kanske runt 2 på natten. Men vi blev tvungen att gå upp halv 8 imorse eftersom vi hade tid till Bvc klockan 10.

Såhär ser hennes vikt och längd ut just nu :)

10 veckor och 2 dagar
6460 gram
63.2 cm
40.7 i huvudomfång

Hon har alltså gått upp 600 gram på tre veckor och då helammar jag. Hon har aldrig fått något annat än bröstmjölk :)

Igår var ju Elias och Angelica här, mycket trevligt! Vi satt mest och mös med våra bebbar! Fast Wilma sov nästan exakt hela dagen igår, men som tur var så sov hon inatt också.
Vi käkade fläskmat och köpte cola.

Imorgon kanske vi ska dra till parkbadet med bebisarna, eftersom dom har babypool.
Men Elias hade tydligen på gränsen till feber idag, så vi får se. Hoppas verkligen inte att han blir sjuk! Skulle ju vara en himla otur. :(
Men det skulle ju vara jätte roligt att åka och bada ialf. :)

På onsdag ska mammagruppen till furuvik.
För er som inte vet vad furuvik är så är det ett jätte mysigt ställe med en massa djur och lite karuseller. Finns lekparker och så också. Mammagruppen skulle tydligen betala mat och inträde, perfekt!
Hoppas Wilma är snäll när vi är där bara. men det tror jag. Hon brukar inte vara speciellt krånglig.

Och på torsdag ska jag till familjerätten och skriva på papper att det är Johan som är pappa.
Har sagt till dom på familjerätten att jag inte vill gå dit samtidigt som Johan.
Känns bara onödigt, jag blir bara så himla irriterad och så när han aldrig kommer och hälsar på sin dotter och dessutom aldrig ringer eller liknande och hör efter hur det går och hur Wilma mår :S.
Ringa är liksom det minsta han kan göra! Jag vill ju verkligen att Wilma ska få en pappa som bryr sig, men tydligen så får hon inte det.
Tur att det finns andra som bryr sig om henne! :) Och jag skulle aldrig i mitt liv släppa henne, förstår inte hur man klarar av att skita i sitt barn.
Men det är han som går miste om sin dotter, och han vet inte vad han missar! Världens underbaraste lilla flicka :) Det kommer bli/är mammas flicka dedär!

I helgen har vi nog inget planerat alls. Vi får se om jag kanske följer med ut till stugan om dom ska dit. Annars stannar jag hemma om jag hittar nå roligare att göra!

Ha en bra dag! :)




Angelica matar Elias :)



Angelica smsar (som vanligt.) Närå ;)


Kommentarer
Postat av: Lotta Mamma Till Elvira

Shit!

Hon väger bara något gram mindre än Elvira och bara någon cm kortare!

Du måste ha någon supermjölk i dina tuttar hahah :D

Men det är bra att hon växer!:)

2010-06-07 @ 12:23:55
URL: http://lottamartensson.blogg.se/
Postat av: Malin, 22 år Gravid v36

varsågod, hur mår ni?

2010-06-07 @ 18:45:48
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback