Packning till förbannelse..

Ja, som ni förstår just nu så har jag fullt upp med att packa.
Visst, det är inte super mycket. Men om man tänker på vinterkläder och allt skit som man bara använder ibland så blir det rätt mycket. Vi har väl hunnit med kläder, packat ner det nödvändigaste som bestick och sånt. Nu är det bara min bokhylla kvar och lite småplock. :)

Wilma har fått en konstig rutin också.
Hon somnar jätte sent på kvällarna, och då menar jag kankse vid halv 1. Sen vaknar hon vid 9. Sen sover hon jätte mycket under dagen eftersom hon fortfarande är trött såklart, hur ska jag få henne att somna tidigare om kvällarna?
Man får ju aldrig hålla barn vakna, eftersom det bla ökar risken för plötslig spädbarnsdöd.

Vi har fixat sittvagnen nu ialf. Men än på ett tag så väntar vi med att använda den. Man måste se upp med ryggarna på dom små. Sitta i stol, sittvagn, hoppgunga, sitta för länge i bilbarnstol och för länge i babysitter är inte bra för dom små liven, det säger även bvc.
Därför är det bättre att vara på den säkra sidan och använda de så lite som möjligt. Tycker jag ialf! :)
Sen är det dags för smakportioner nästa vecka. Hon ska få smaka lite men jag tänker fortsätta helamma henne :)




Kommentarer
Postat av: tova

Lycka till med packningen! Visst upptäcker man att det blir en hel del grejer trots allt...



Vi började ganska tidigt med sittdelen, men på våran vagn kan man ha den i "liggläge" liksom - ganska skönt eftersom han inte alls gillade liggdelen :)

Och jag tänker också fortsätta helamma ett bra tag till, även om man börjar införa små smakportioner. Det är ju så mysigt och smidigt :)

Kramar

2010-07-21 @ 20:11:04
URL: http://trasslet.se
Postat av: Lotta mamma till Elvira

Pröva att väcka henne tidigare på morgonen, och att du inte låter henne sova allt gör länge på dagarna.

Elvira får sova max 2 gånger per dag max 2 timmar annars blir det helt kaos.

Och hon får inte somna efter kl 6 på kvällen för då somnar hon allt försent.



Och de där med sittvagn, jag ville också börja med det vid 4 månaders ålder för Elvira ville bara sitta men det är bäst att vänta med det tills dom kan sitta själv.

:)

2010-07-21 @ 22:47:39
URL: http://lottamartensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback