Bvc-besök

Idag har vi varit på BVC för vägning och mätning av Wilma.
Det gick jätte bra, hon är nu 57.5 cm lång och väger 4750. Hon har alltså gått upp 700 gram på två veckor, lite glad man blir! :D

Efter det så gick jag, mamma och Wilma ner på stan och fixade lite med ID-kort och kontokort till mig. Javet, jag är lite efter som inte har det.
Men nu är det fixat ialf. Det är gratis innan man är arton och jag fyller arton om exakt en månad idag! :) Så jag hade en jävla tur att jag kom dit i tid.

Annars så ser det lugnt ut för våran del, Wilma har sovit nästan hela dagen. Men det kan bero på att hon var vaken hela dagen igår :)
Ikväll ska hon bada också! Snart ska vi ialf ner till affären och handla lite och sen hoppas vi att Wilmisen slipper magknip ikväll.

Och jag ska skriva en förlossningsberättelse! Det lovar jag, såfort jag får tid.
Sålänge så kan ni ställa frågor kring min förlossning om ni vill :)



Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen

Svar:

Ah okej då förstår jag, jag fick också göra snitt eftersom jag öppnade mig så segt = trång i bäckenet men jag behövde inte sövas ner för att Kevin mådde hur bra som helst i magen, men jag antar att du blev nersövd för att tösen i mådde någon bra i magen eller ?



Nja..det är en bit att åka men ja jag bor i alla fall i Falun ^^,

2010-04-19 @ 19:10:29
URL: http://mammah.bloggplatsen.se
Postat av: jessika

då är wilma lika stor som min tös är och då skiljer de ändå två veckor :D hihi, tänk att man kunde trycka ut en så stor bebis :D



hur går det för dej med allt då, du ska vara stolt som klarar dej sj ska du veta. jag beundrar ensamstående mammor !

2010-04-20 @ 08:29:28
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen

Svar:

Ah okej :) Du är den första som jag pratar med som gjorde snitt av samma anledning som mig :)

Ska du kolla upp senare hur trång du är i bäckent eller ? :) Jag gjorde det iaf och det visade sig ju så klart att jag var trång, minns inte vad måttet var men trångt vare iaf så det blir nog snitt denna gång eller nåt :)

2010-04-20 @ 10:47:59
URL: http://mammah.bloggplatsen.se
Postat av: jessika

nä just du snittades ju :/

hon sondmatades för att hon har en infektion i kroppen och ist för att låta henne jobba som de får göra med amningen sondmatades hon tills jag pumpat så pass mkt att mjölken runnit till. så nu igårkväll tog de bort slangen och nu klunkar hon som bara den, är ett riktigt matvrak ;D och imorrn får vi åka hem ;D

2010-04-20 @ 13:43:04
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: tess

Exakt såna där sängkläder har ängla också :D i sängen just nu också faktiskt :P

2010-04-20 @ 22:56:12
URL: http://tessgustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback