Omvårdnad

Nu har vi en tråkig omvårdnadslektion då jag passar på att blogga lite eftersom det inte är det roligaste man kan göra precis :) Jag kände mig riktigt utvilad idag när jag vaknade klockan 7. Så idag hoppas jag att jag klarar mig från huvudvärk, vilket jag inte gjorde igår. Ska faktiskt ta och kolla upp det där någon dag. Nästa gång jag går till barnmorskan tror jag, då ska jag prata med henne om min huvudvärk.
Imorgon är det bara en vecka kvar till ultraljudet, måste säga att de har gått så fort sen dom sa vilken tid jag fick. Då tyckte jag att det var en evighet dit, sen har jag inte tänkt så mycket mer på ultraljudet. Skolan tar väl upp lite väl mycket av mina tankar, vilket är bra eftersom jag inte hinner tänka på så mycket annat då, skönt!

Jag är också väldigt stolt över mig själv eftersom jag orkar gå i skolan, man är trött under graviditeten, men man kan faktiskt ta & sova tidigt på kvällarna. Men jag tänker såhär, om något skulle hända med barnet. Då har jag något att fortsätta på, istället för att gå runt varje dag & inte göra något alls. Då har man inget att fortsätta på om det händer något. För även fast man är gravid så är man inte sjuk, man klarar av att gå i skolan.
Jag ska ju ändå göra min utbildning sen när barnet är fött, & då kommer det bli ännu jobbigare! Då ska man upp med barnet till dagis, sen ska man själv till skolan. Sen när man kommer hem antar jag att man är sjukt trött vilket jag är varje dag efter skolan. Sen ska man hämta barn på dagis & laga mat & blablabla. Det är ju lite jobbigare, så bättre att göra de värsta nu!:) Det borde alla andra gravida också tänka på, annars får dom ett helvete sen.

Idag ska jag vaccinera mig mot svininfluensan. Det ska bli så himla skönt att få det gjort så jag slipper tänka mer på det. Sen tänker man ju mycket på ens barn också, när han/hon kommer ut. Då får ju inte den ta vaccinet försen den är 3 år tror jag det är. Då skyddar ju jag barnet om jag är vaccinerad :) Så jag tycker det är själviskt att inte göra de om man är gravid. Sen tycker jag alla andra också borde göra de, eftersom dom också kan smitta småbarn. Va inte så själviska, ta vaccinet! :)

Nu måste jag faktiskt jobba lite, såhär kan jag ju inte sitta & hålla på. Skriva blogg hela lektionen xD Jag uppdaterar senare kanske :) Puss


   Polhemsskolan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback