plugga!

Har faktiskt haft en helt okej dag.
Somnade igår klockan 9 ungefär och det behövdes kan jag säga! :) Gick upp klockan 7 och var jätte pigg. Hade omvårdnad på morgonen då vi fick lära oss att ta blodtryck. Jag behövde verkligen träna på de. Så nu kan jag ;) Sen hade vi sam, svenska och engelska. Gick segt som fan, men det gick ändå :)
Slutade sen klockan 3. Tog mig en promenad hem som jag gör varje dag.
När jag kom hem så var det bara att sätta igång med idrottsuppgiften om Rocky.
Har hunnit ungefär halvvägs, så jag ska fortsätta sen.
Käkade stuvade makaroner & sen gick jag, mamma & hunden på en långpromenad. Så skönt att gå hela tiden tycker jag :) Fast det börjar bli mer och mer ansträngande med magen. Blir anfådd och trött av minsta lilla nästan. Men desto mer jag promenerar desto mer orkar jag tillslut :)
Så det är bara att kämpa på.


Klockan är ju ändå ganska mycket, för mig ialla fall ;)
Ska ta & vika in lite tvätt i garderoben sen göra mig klar för den sömnfyllda natten som väntar!
Hoppas att jag somnar utan problem ikväll. Det kan behövas efter en skoldag :)


Tänkte bara ta upp lite om bristningar.
Varför är alla så jävla rädda för att få bristningar under graviditet?
Det är skillnad om man får bristningar pga övervikt. Men under en graviditet så spökar hormonerna och magen töjs ut, vilket skapar bristningar. Men jag förstår inte varför man är rädd för att få dom.
Jag har fått nästan hela magen, lår, rumpa, höfter & till och med någon på armen. Det är hormoner som har gjort detta. Jag skämms inte ett dugg över dom!
Det är väl inte världens roligaste att få kanske, men vad får jag inte?
Jag får ett underbart barn! Då struntar jag i bristningarna, det gör man automatiskt.
Sen säger folk "men smörj in dig osv". Men när det är hormonellt så funkar det inte. Det kommer från huden underifrån. Jag smörjer in mig morgon och kväll samt badar med babyolja. Magen har blivit så mycket mjukare. Men bristningarna försvinner inte :) Så är det ju bara!
Dock så börjar mina bristningar att blekna faktiskt, ganska rejält. Men alla har inte den turen att dom bleknar så fort. Så jag tycker absolut inte att ni ska skämmas över era bristingar om ni har några!
För det är naturensgång och det funkar helt enkelt så :)
Det är lika naturligt som att äta varje dag.

Nu ska jag fortsätta med arbetet och sen fixa iordning för kvällen :)
Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback