Hemma!

Hej allihopa!

Tänkte bara säga att jag har haft en underbar helg :) Det var länge sen jag hade såhär trevligt. Har haft bilden på min lilla älskling med mig & kollat på. Har inte känt någon spark sen i fredags. Men jag antar att det är vanligt vad jag har hört, man ska känna sparkar varje dag i vecka 24. Men vi får se, ska ju till barnmorskan på tisdag så får kolla upp de då om jag inte har känt nå mer. I alla fall, ska berätta lite om min helg :)

Torsdag:
Jag var framme vid halv 2 någon gång :) Mormor hämtade mig på stationen och vi åkte hem då, hon hade maten klar. Köttfärssoppa :) Världens godaste soppa? Ja, utan tvekan! Vi käkade, sen blev vi bara för trötta! Så jag & mormor somnade nog i två timmar. Haha, skönt var det :) Sen blev det lite tv & sova rätt sent. Men innan det kollade vi på film, Julia hette den. & HERREGUD SÄGER JAG BARA, vi satt & kollade i 2 timmar, & dom fem sista minuterna så blev skivan cp. Så vi missade slutet, lite arg vi var då! Nu vet vi inte hur allt slutade. Kul, nej.

Fredag:
Vaknade vid 10, har vaknat runt 10 vare dag. Det förvånar mig, jag brukar inte sova så länge! Men jag antar att det är för att jag sov så dåligt i början av lovet & natten innan ultraljudet. Vi gjorde i ordning oss & käkade lite frulle. Sen iväg till kyrkogården & satt ljus & blommor vid Håkans föräldrar, min gammelmorfar & gammelgammelmormor & gammelgammelmorfar :)
Sen iväg till min gammelmormor xD haha. Hon var på hugget! Vi fikade och pratade en massa :) Trevligt var det. Fick ett jätte gulligt brev av henne där hon hade skrivit om att hon kommer hjälpa mig om jag får problem osv. Tror ni jag blev tårögd? Jo, det kan ni lita på!
Sen hem & mormor började med maten, torsk & äggsås. Bror & Sandra kom förbi & vi käkade. Inte lite åt vi heller, utan det var stora mängder! Sen gick vi och kollade på Daniels nya bil, skit fin var den verkligen :) Skön att åka i också.
Sen käkade vi cheesecake & hallon. Mumma! Sen åkte dom hem & vi började kolla på idol ;) Erica åkte ut, hm. Jag tyckte faktiskt att Rabih skulle ha åkt ut, han var så sjukt dålig! Men jag antar att småtjejerna sitter & röstar?
Sen blev det sova kort efter det.

Lördag:
Vaknade 10 som vanligt då. Gjorde mig i ordning medans mormor duschade & fixade. Sen tog vi bussen ner på stan. Nu började shoppandet ;) Började med h&m där jag hittade en jätte fin mamma tröja :) Älskar den redan! & sen blev det två par mamma tights. Mormor var på shoppinghumör så jag behövde knappt betala något alls.
Vidare till Cubus, där jag köpte två par tshirtar. Töjbara också så jag kan ha dom hela graviditeten & två par långa linnen, mormor betalde :) Så snällt, blev så glad! Gina tricot sen, där hittar man jämt något :) Det blev en stickad lång svart tröja. Mysmys, mormor hittade ett par jeanstights där också som faktiskt satt riktigt fint :)
Sen till New Yorker, älskar den affären! Där köpte jag & Rebecca våra första tights en gång i tiden ;)
Köpte ialla fall en halsduk, stickad. Riktigt mysig & nice :) Sen fick jag en väska av mormor, den var också skit fin! Så det blev verkligen storshopping där ;) Blev lite över tusenlappen. Har 600 kr över som jag kanske tänkte fylla på mobilen med som jag inte har gjort på ca 2 månader? Vi får se :)
Sen blev det hem, mormor lagade kyckling & gjorde hemmagjord gräddsås! <3 & potatis. Åt tills jag nästan dog, inte bra gjort Emelie!
Sen blev det bada lite, & tror ni inte jag lyckades? Eller det var inte mitt fel. Men det var inte kul! När jag hade badat & duschat & så, så skulle jag ju kliva ur badkaret & så. Då var de en hel sjö med vatten på golvet. Alla mina kläder var dyngsura, man kunde krama ur kläderna! Sen blev mattan helt blöt och de steg till och med in under tvättmaskinen. Jag skrek på mormor xD & hon blir ju aldrig arg som tur är, sen var det inte mitt fel. Det hade tydligen hänt förut, det blir baksug i, ja skit samma i vad.
Sen kollade vi på lite olika tv program & sen blev det sussa lite!

Söndag:
Vaknade halv 10, ovanligt? käkade frukot & fixade mig, plattade ner mega krullet!
Sen såklart så skulle mormor ge mig lunch & de blev lite köttfärssoppa. Mums! Men blev så sjukt mätt eftersom jag nyligen hade ätit frukost.
Hoppade på tåget 12.19 & åkte hem. Ganska skönt, men hade lätt kunnat stanna några dagar till :)
 Mm, kom hem & visade mamma kläderna. Gick sedan & handlade med mamma, köpte lite naturgodis :) Som jag kände att jag & min lilla bebbe behövde ;)
Nu sitter jag här och funderar på att duscha snart kanske?
ÅH, DET SPARKADE TILL! Nu blir jag överlycklig! :D:D Har varit så orolig!

Skola imorgon i vilket fall, ska bli skönt att komma ut & få lite rutiner igen, men slutar ett.
Ska nog ner till stan imorgon, ska kolla nya skor. Någon som vill hänga på kanske?:)

Nej hörni, jag uppdaterar ikväll. Jag ska packa upp lite :) Ha det gött! Kanske kommer upp med en magbild senare ;) Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback