Foglossning

Hello folket! I'm back.

Gick en lång promenad med mami direkt efter att jag skrev förra inlägget. Har ju som sagt lite foglossning. För er som inte vet vad de är så är det så lägger jag in lite text om just foglossning!


Foglossning
När man är gravid blir kroppens leder rörligare, särskilt i bäckenet, för att det ska kunna vidga sig under förlossningen så att barnet lättare kan komma ut. Det kallas foglossning.

En del kvinnor får ont av foglossningen. Oftast börjar besvären i mitten av graviditeten, men de kan också komma tidigare eller senare.

Det är vanligt att man har ont i ryggen under graviditeten, men all ryggvärk beror inte på foglossning. Foglossningsvärk känns bak i korsryggen, fram över blygdbenet, eller på båda ställena samtidigt. Det kan vara allt från ganska lindriga till mycket plågsamma besvär. Några få har så stora besvär att de måste använda kryckor eller rullstol för att ta sig fram.

Foglossning är inte skadligt för vare sig kvinnan eller fostret, inte heller under förlossningen. Det är viktigt att man inte belastar bäckenet fel den närmaste tiden efter förlossningen, eftersom det kan hindra läkningen. Ungefär tre månader efter att barnet är fött brukar besvären vara borta.

Min foglossning har dock blivit så mycket bättre! Sitter man still om dagarna för att man tycker det är obehagligt att gå så blir det bara värre. Men promenaderna som jag tar dagligen och hur jag rör mig på annat sätt har fått min foglossning att avta väldigt mycket! Jag känner av det ibland. Men det är inte ofta. Så det gäller bara att promenera & promenera. Det funkar :) Och som sagt. Back to school imorgon! Det ska faktiskt blir skönt. Men något som inte ska bli skönt är att jag ska borra klockan 10. Det är då fan inte kul! Jag vill verkligen inte. Men jag måste väl. Blä. Sen efter att jag har borrat så är det bara raka vägen till skolan igen :D

Jag blir så jävla irriterad på folk som inte uppdaterar sina bloggar oftare. Okej, man kanske inte har tid jämt. Men ibland kan man ju slänga in nå inlägg ialla fall. Tråkigt tycker jag, man förlorar nog bra mycket läsare på de!

Har ialla fall duschat och smörjt in mig :) Så skönt är det!
också har jag plattat ner krullet också så jag slipper imorgon.
Men nu hörni, nu ska jag städa lite innan jag hoppar ner i sängen för lite skönhetsömn. Yes! Godnatt.

 <-------- Där inne ligger du älskling!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback