Bebisdrömmar

När jag tänker på framtiden med bebisen så tänker jag mycket på ekonomin såklart. Man är ju orolig som bara den! & konstigt är väl inte de egentligen? Nej det visar ju bara att man bryr sig. Får barn i mars, kommer säkert gå över tiden till april. Fyller arton i maj. Mamma tror att det blir bäst om jag flyttar hemifrån till hösten för att jag inte ska känna mig så ensam eftersom jag kommer bo ensam med bebisen. Jag kommer ju ändå ha lägenheten för mig själv under sommaren. Eftersom dom jämt är i stugan, men jag tror också att vara i stugan kommer vara väldigt skönt för mig!
Jag är så glad att jag har min mamma som verkligen vill att jag ska bo hemma i början till och med för att ja som sagt, för att jag inte ska känna mig ensam. Hon bryr sig verkligen och de glädjer mig. Också är hon ju bara så bebisgalen som en människa kan bli också.
Kommer också börja gå på öppna förskola under sommarlovet. Tänkte börja gå när bebisen är en månad ungefär. Eftersom barn kan bli knäpp om dom inte får umgås med andra barn och leka. och tro mig, det är sant! Vetenskapligt bevisat. Jag tycker den delen är väldigt viktig.

Sen tänker man ju väldigt mycket på hur sömnen kommer att bli under första året.
Jag skulle vilja få in en rutin som är att jag lägger bebisen vid 8 tiden på kvällen för natten. Så går vi upp vid 7. Det skulle jag verkligen vilja, drömtider!
För då får jag lite egentid på kvällen plus att barnet mår bäst av ungefär den här rutinen. Måste ju tänka på att dagis börjar efter ett år bara ungefär. Då blir det tidiga mornar & då är det bäst att göra så från början :)
Man förställer sig skrik hela nätter & dagar i början. Det är klart man gör, ialla fall jag. Jag ställer in mig på det värsta! Och det är jävligt bra. För då har jag inga förväntningar på att få mycket sömn också :)

Nej jag hoppas på tidiga kvällar och tidiga mornar! :) Inte allt för tidiga mornar ;) men 7 som sagt är lagom.
Nu är det dags att krypa i sängen, skola imorgon! Puss

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback