Förlossningen inatt

Ja, rubriken säger väl allt?
Satt i soffan som vanligt vid 12 tiden igår på kvällen/natten. Började få svimningskänslor, yrsel, illamående, se suddigt, högt blodtryck och plötslig svullnad i ansiktet. Symtomen lutade ju åt havandeskapsförgiftning så vi ringde förlossningen som bad oss komma upp direkt.

De fick bli taxi dit och vi var framme inom 20 minuter.
Fick komma in till något undersökningsrum på förlossningen där de först tog ett urinprov, men jag hade inge äggvita (protein) i urinet, tack och lov för de!
Sen klämde hon lite på magen, mätte bebisens hjärtslag i ca 20 minuter som låg på runt 140 hela tiden. Så det var inget fel där heller.
Kollade blodtrycket igen och det såg bra ut.
Dom visste inte dirket varför jag mådde såhär,dom sa bara åt mig att ta två alvedon och sen gå och lägga mig. Men vi tog ialf en taxi hem lite senare.
Ska betala mamma för taxin sen.

I vilket fall så var det skönt att höra att allt var bra :) Men kändes som att åka dit i onödan, men bättre att vara säker än osäker. För jag mådde verkligen inte bra när vi åkte in.

Direkt när jag kom hem så blev det sova, vaknade nyss med huvudvärk som vanligt.
Ska snart ta mig upp och göra frukost :) Vi hörs senare.

Glömde säga att det är 30 dagar kvar till beräknad förlossning idag, det motsvarar 1 månad. Låt tiden gå fort!


Kommentarer
Postat av: Klass OP2B

Ge fan i såna där rubriker! Halva klassen reagerade när vi läste den första meningen ;) Vi saknar dig! :)

2010-02-26 @ 13:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback