Tidig morgon (ialf för mig)

Idag vaknade Wilma klockan 8, det brukar hon aldrig göra.
Vi brukar alltid ligga och sova fram till halv 10 ungefär :) Menmen, nu ligger hon i sin säng och pratar med sig själv.

Har fått lite frågor som jag tänkte svara på här:

Jag tänkte fråga dig en sak angående omvårdnadsprogrammet, om det är okej. det är så att jag ska börja omvårdnadsprogrammet till hösten, och i början när du bloggade skrev du mycket om hur tråkiga omvårdnadslektionerna var, på vilket sätt var dom tråkiga? Har tänkt på det ett tag, men aldrig tänkt på att fråga förens nu. :)

Svar: Klart det är okej, bara att fråga på!
Alltså egentligen så tycker jag inte att omvårdnadsprogrammet är tråkigt eller lektionerna. Läraren vi hade var lite seg och man fick liksom ingen riktig uppgift så därför var lektionerna väldigt uttråkande.
Jag rekommenderar omvårdnadsprogrammet starkt om man är intresserad av sjukvård eller liknande.
Riktigt roligt är det :) Men som sagt, man bör ha intresse för sjukvård annars är det nog inget.


Har också fått en fråga om hur jag kommer göra med mina studier.
Jag håller på och pluggar klart några kurser nu så jag får betyg i dom, tre stycken kurser. Sen nästa år i mars så kommer jag hoppa på skolan igen på samma ställe där jag slutade.
Fast vissa lektioner kommer jag inte ha eftersom jag pluggat klart vissa kurser.
Men det är viktigt att jag får praktiken gjord eftersom det var framörallt den jag missade när jag "hoppade av".

Hoppas ni fick svar på era frågor! :) det är bara att fråga mer om ni undrar något.

Jag har ju inte skrivit i bloggen att jag har försökt att bli blondin igen, jag lyckades inte!
Håret blev orange och ojämnt. Nu har jag lite alla möjliga färger i håret. Vet inte riktigt vad jag ska göra heller eftersom att håret är såpass slitet så jag håller på & tappar det.

NÅGON SOM HAR NÅ TIPS?

Igår var det precis en vecka kvar tills jag fyller arton! :) Jippi, nu är det nära.








Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen

Om jag var du så skulle jag besöka en frisör om det är, det är dom som vet bäst mot sånt där :)



Det är iaf mitt tips..

2010-05-13 @ 10:07:25
URL: http://mammah.bloggplatsen.se
Postat av: Lizze

Så söt hon är !:D Funkar det inte hemma så borde du tyvärr besöka en frisör. Men vill du inte det, så testa att först avfärga håret, och sen slinga det blont i stället för att färga hela. Det gjorde jag och det gick mycket bättre :) Då är det bara att sätta i mer slingor senare :) kram!

2010-05-13 @ 11:40:15
URL: http://lizettethornelll.blogg.se/
Postat av: Olivia

Hej! Jag jobbar extra som frisör och har själv experimenterat satan md mitt hår, så lite koll har man. Blekning är döden för håret, är man så mörkhårig som du var ska man aldrig försöka sig på att bli blond hemma för det blir aldrig bra. Så nu vet du det! Håret ska ljusas upp steg för steg, helst med slingor och helst hos frisör. Nu skulle jag rekommendera att du klipper av dina slitna toppar, högst troligen lär du få klippa ganska mycket. Sen tonar du det i någon mörk färg, exempelvis brun som är en ganska "vilande" färg för håret, och dränker det i inpackningar! Du kan även sova med inpackningar, det är skitbra. Hoppas du får rätt på håret. Söt bebbe har du också! Kram

2010-05-13 @ 12:39:07
Postat av: Anonym

Så söt hon är! :) Och tack för svar. =) Jag skulle nog också säga färga det mörkbrunt, antingen själv hemma vilket alltid är en risk. Att gå till en frisör kan vara förödande dyrt, men de som utbildar sig till frisörer på polhem (konvux-huset) tar omkring 400 ;- om jag inte minns fel. :) Det är bara gå och fråga när de har tid och tiderna brukar ligga runt förmiddagen eller fram till fyra.

2010-05-13 @ 15:57:28
Postat av: Anki

Jag har funderat på varför du aldrig nämner pappans namn ? Man blir ju lite nyfiken :). Eller en bild med han och Wilma?

2010-05-13 @ 16:36:38
Postat av: Michelle&Alexanders mamma<3

det går bara bra :) han växer så det knakar hehe

hur går de för dig med wilma?

2010-05-13 @ 17:01:43
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: Michelle&Alexanders mamma<3

Sover hon hela nätterna äter inget alls natte tid?

ammar du?

kramis

2010-05-14 @ 11:40:52
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: Frida & William

Hejsan. Gick du på OP på polhem ? isf i vilken klass ? Skydd & säkerhet el sjukvård ?

Kram

2010-05-15 @ 20:48:59
URL: http://fecn.blogg.sen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback