Snålt med uppdatering

Har varit lite snålt med uppdatering, javet!
Menmen, då berättar jag om min dag som har varit ganska bra i vissa fall.

Gick upp klockan nio, tänkte att jag måste kliva upp tidigt annars somnar jag aldrig ikväll :) Duschade och fixade lite, sen gick jag till skolan. Helt okej lektion, barn & ungdomssjukvård. Pratade om plötslig spädbarnsdöd och lite sånt. Vi tittade också på en film med en förlossning, folk verkar tycka att det skrämmer mig? Men det gör det absolut inte!
Min längtan är så stor så det finns inte en tanke på att de skulle vara hemskt. Jag vill bara vara där nunununu!

Sen gick jag jävligt snabbt hem eftersom det var så grymt kallt & jag hade klätt mig lite knepigt idag & då blev det ännu kallare. Käkade mat direkt när jag kom hem nästan, kycklingfilé ;)
Sen blev det en timmes promenad med mamma & hunden! Vi gick i högsnö och det var grymt jobbigt, men hur skönt som helst nu efteråt :)
Nu håller jag på & tinar upp benen som har blivit till ispinnar! Riktigt kallt ute & jag kan inte beskriva hur mycket jag längtar till våren. Det ska bli så himla härligt! :)
Man slipper klä på sig en massa massa kläder och sånt. Förstår ni vad skönt när man kan gå ut med barnvagnen i bara en tjocktröja? En dröm eller vad?

Jomen visst finns det mycket drömmar. Men mest av allt så känns det nog som en dröm att jag snart kommer ha ett underbart litet barn hemma, MITT BARN! Det är helt otroligt, ett barn som jag kommer ta hand och bry mig om resten av mitt liv. Orden räcker inte till för den längtan som jag känner.
Förut så längtade man så grymt mycket efter att man fyllde arton, nu känns det som vilken födelsedag som helst. Tycker jag :) 18 är väl stort, men inte för mig längre. Jag antar att man mognar så pass mycket så när man väl hamnar vid 18 så är det inte lika kul som man tycker.

Men som sagt, jag fyller 18 den 19 maj. Det är på en onsdag, på fredag planerar jag & Marcel att ha någonslags fest och sen dra ut på krogen. Mitt barn kommer inte vara så gammal vid den tiden, inte ens två månader. Men jag går inte ut för att supa, jag går ut för att fira min artonårsdag och för att verkligen knyta ihop alla kompiskontakter innan sommarlovet.

Hoppas verkligen på att sommaren 2010 blir bättre än 2009, måste säga att det var en riktig skitsommar!
Förutom graviditeten så har jag nog aldrig haft så tråkgit som jag hade den sommaren, var nästan bara i stugan och gjorde ingenting alls. Ångrar det djupt just nu.
Menmen gjort är gjort. Därför hoppas jag att jag & min bebis kan njuta av en bra & behaglig sommar tillsammans :)

& idag blev jag så orolig, hade inte känt en spark på hela dagen! Eller jag kanske hade gjort de men inte tänkt på de, & när jag kom hem så stog vi och ruskade om magen mamma och jag. Så efter ett par minuter så fick vi en liten spark här och där. Verkar som att det är en trött bebis idag :)

Nu ska jag snart göra mig klar för kvällen & sätta på en film. :)
Vi hörs imorgon & då är det FREDAG! Gud så jag längtat, sovasovasova! ;)



Slänger in en bild där på mig själv från våren 09! & nej, jag röker inte. De var bara vid ett tillfälle, vi skulle på fest :)

Kommentarer
Postat av: Marcel

haha! jag minns den där dagen/kvällen ;)

Jag skulle möta dig och hanna på kvällen :D

2010-01-14 @ 20:57:08
URL: http://martchel.blogg.se/
Postat av: Emelie svarar

Ja just de ;)

& det var den gången jag var så förkyld :D <3

2010-01-15 @ 09:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback