Graviditetsbesvär

En mycket lugn och skön söndag. Var barnvakt till 7 ungefär :) Sen kom mamma hem med max! Riktigt gott.
Börjar bli svårt att bli mätt nu för tiden, jag käkade upp ett ultimate cheese mål på max. Blev inte ens mätt! Så jag fick äta två mackor efter också.
Men det är väl så det är nu när man är höggravid, behöver väldigt mycket sömn och massor av näring.

Har ialf sytt ihop mina mammatights som var trasiga förut, men nu är dom hela igen. Så det ska jag ha på mig imorgon. Annars är det myskläder som gäller varje dag, har inte något val direkt.
Plus att när man är gravid så får man se lite halvtaskig ut eftersom det är såpass jobbigt ändå.

Dom jobbigaste graviditetsbesvären just nu är:

Ont i knän

Börjar se suddigt (vanligt under graviditet)

Halsbränna

Sova (Vet inte alls hur jag ska ligga längre och jag måste nästan halvsitta i sängen när jag sover för att kunna andas)

Tungt att andas, JÄMT!

Ryggvärk som strålar ner i benen och rumpan, riktigt ont gör det!

Blir lätt andfådd

Behöver enormt mycket sömn

Där har ni det absolut värsta! Men jag skulle säkert kunna rabbla upp 10 st saker till. Nu kanske vissa förstår att det börjar bli riktigt riktigt jobbigt alltså!

Imorgon går jag för övrigt in i vecka 33.  Tycker att jag har stått still mellan vecka 30-33 nu i evigheter! Usch.
Kan jag inte bara ha gått 40 fulla veckor? För nu bävar jag verkligen för alla dessa problem i 8 veckor till! Förstår ni, 8 veckor! Det är väldigt lång tid om man tänker på symtomen.
Om jag säger till en människa att "nu ska du leva med sömnproblem, ryggont, hälsbränna m.m. i 8 veckor". Hur snabbt skulle dom veckorna gå då?

Men måste nog säga att det absolut jobbigaste är nog att man känner sig och ÄR väldigt otymplig och stor, det är riktigt riktigt jobbigt.

Nu hoppas jag att de är mamma jag hör i trappen för hon har varit ute med hunden jätte länge. Börjar bli orolig! Godnatt med er.

 


Kommentarer
Postat av: 24 år och snart pappa

hej. Vaddå för tidigt? Vi har lyckats att lyssna på bebisens hjärtslag flera gånger med babysounds! Det är inget man ska hitta på sånt. Det där med att lyssna 24-25 är bara snack. Man kan lyssna på hjärtat mycket tidigare än så, men det är normalt att man "kan" göra det just i den veckan! :)

2010-02-01 @ 00:36:23
URL: http://tobiasbloggen.blogg.se/
Postat av: 24 år och snart pappa

och när började man lyssna på tjejens hjärtslag nere vid livmordern?

jag har hört att vissa blir avis om man har lyckats lyssna på bebisens hjärtslag tidiga tillfällen

2010-02-01 @ 11:08:49
URL: http://tobiasbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback