Barnmorskan

Åh fyfan vad skönt de är att ha den där skiten gjord!

Vi kom dit vid 8, jag fick dricka sockervatten. Det var inte så hemskt som jag trodde, jag var så grymt hungrig vid den tiden eftersom jag vaknade halv 4 inatt. De satt en tjej mitt emot mig som också skulle göra sån där, hon väntade tvillingar och var i vecka 28. Hon kunde knappt gå för hon hade så ont i ryggen. Men hon var mkt trevlig att prata med :)
Jag & mamma satt och pratade och läste under dom två timmarna. Vi va ut en sväng också :) Sen fick jag ÄNTLIGEN komma in på vanlig kontroll! Sockervärdet var jätte bra, de låg på 5 ungefär. Och det va till och med normalt om de låg på 7, så det var ju jätte bra :)
Sen vägde jag mig, hade gått ner några kilon men det sa hon inget om :) Sen kikade hon blodtrycket och de låg på 135/75, vilket är jätte bra :) Glad var jag för de.
Sen mätte vi magen och den följer min egna kurva, ligger ju lite över. Sen lyssna på hjärtljud, den var lite lugnare den här gången :) 144 låg dom på per minut.
Det var sista gången som jag hade den barnmorskan :( Ska byta nu, och de vill jag verkligen inte!
Menmen, jag har inte så mycket till val egentligen. Sen sa hon att jag hade höjt mitt järnvärde från 102 till 112, så det var också jätte bra. Det märks på mig själv också, är mkt piggare och slipper huvudvärken nästan jämt :)
Skulle sluta med blutsaften TACK FÖR DE! För den smakar alger, skulle bara ta en järntablett om dagen nu :) Så det var skit bra.
Ska göra en urinodling också eftersom jag har "mensvärk" ibland, en molande värk i rygg och mage. Hon sa att man kan ha en urinvägsinfektion, fast det inte ens märks. Men det kan irritera livmodershalsen. Så jag ska lämna in ett sånt prov på torsdag hade jag tänkt :)

Sen fick jag äntligen käka upp mina mackor ialf! Jävligt gott var det när man hade fastat sådär länge. Och det är så sjukt kallt ute! jag förstår inte, 20 grader var de imorse när jag och mamma gick. När vi kom hem så gick båda och la oss och sov tre timmar :) hur skönt som helst!
Tänkte som jag skrev tidigare städa upp lite på mitt rum idag, men någon långpromenad blir det inte. Det är ju så sjukt kallt. Gick ju ändå till barnmorskan och hem, de tar ju ungefär en halvtimme ;)
Ikväll blir de kika på massa filmer också ska jag faktiskt gå ner till affärn och köpa godis för en gångsskull! Det ska bli hur gott som helst.
& det blir enkel middag idag, kyckling och potatissallad. Så jag behöver inte tänka på att laga något idag. Skönt de ialf :) Nu ska jag gå och käka något för jag hungrar snart ihjäl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback