Myskväll

Förutom min ryggvärk så har jag haft en riktigt mysig kväll.
Tog en långpromenad med mamma på ungefär en timme, sen legat och läst lite :)
Nu är det snart äntligen dags för att sova, ska bli riktigt skönt.

Måste bara ta upp en sak. Jag förstår mig inte på unga mammor som skaffar barn och sen försöker ta igen sin ungdom på något sätt. Att dom går runt och är festsugna under graviditeten och sånt.
När man har skaffat barn så har man gjort ett val, barnet kommer alltid hamna i första hand och man kommer få ställa om hela livssituationen.

Självklart så ska även unga mammor få festa och ha roligt och leva fast dom har fått barn. Men jag förstår inte hur man kan längta efter de så himla mycket under graviditeten och i början när bebisen har kommit.
Det ända jag tänker på just nu är att jag vill ha min lilla bebis här och jag tänker verkligen offra allt för den.
Dedär med festa finns inte kvar i mitt huvud längre, det är som bortblåst.

Likadant med att bo hemma. I början när jag blev gravid så skulle jag aldrig kunna tänka mig att flytta hemifrån. Nu är det en självklarhet för mig, man vill väl ta hand om sitt barn och ha sin egna familj. Inte att ens barn ska få växa upp i samma boende som mormor och morfar tex.
Det handlar också om mognad att skaffa barn tycker jag :)

Självklart så finns det folk som måste bo hemma pga vissa anledningar, och det har jag absolut inget emot! :)
Men känner man att man inte skulle klara av att bo ensam så tror jag inte att man är mogen att bli mamma heller.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback