Barnmorskebesök och socmöte

Godkväll allihopa!

Socmötet gick jätte bra och dom kommer göra en utredning och förhoppningsvis så får jag en lägenhet ganska snart! :)
När vi hade varit där så gick vi på stan en sväng. Hittade en amningsbh som jag ska köpa lite senare.
Den var jätte fin faktiskt! :)
Sen gick vi iväg till barnmorskan.
Började med att väga mig, jag hade gått upp 5 kilo! 5 kilo på två veckor. Det är helt sjukt. Men antagligen för att jag var magsjuk när jag var där sist och då hade jag nog egentligen gått upp några kilo.
Järnvärdet hade höjts till 123 och allt annat var bra. Bebisen låg med huvudet neråt, men den var inte fixerad än.

Vi pratade lite om förlossningen och bb. Så som det ser ut nu så kommer ju mamma vara med på förlossningen och Johan kommer vara med den tiden jag är på bb.
Jag förstår mig verkligen inte på folk som vill åka hem direkt efter förlossningen, det går verkligen inte in i mitt huvud! Även fast bebisen och mamman mår bra så finns det ingen anledning att åka hem så fort.
Man har ju tryggheten på bb och man måste ju se till att amningen kommer igång ordentligt. Jag vill stanna kvar minst 3 dygn!

I vilket fall så tog vi en promenad hem sen. Har nyss käkat potatismos och köttbullar. Det blir bara lugnt ikväll och imorgon blir det mor och barngrupp :) Trevligt!

Nu ska jag gå och kika lite tv. Ha det bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback