Ny vecka

Hej :)

Jag somnade kl halv 10 igår & jag var så sjukt trött när jag vaknade så jag trodde att jag skulle dö! Ändå klev jag upp halv 8. Förstår inte hur jag kan vara så pass trött. Måste vara graviditeten :) Jag gick i alla fall till skolan vid halv 9. Vi hade prov i matten, jag klarade en uppgift! Duktig jag är va? Nej jag måste börja plugga mer, annars kommer allt gå åt helvete.
Kom ialla fall hem vid 1 någon gång. Jag la mig i sängen direkt & somnade ungefär två timmar. Fråga mig inte hur jag kunde sova så länge, men så pass trött var jag. Hade feber igår så det är väl de som sitter i fortfarande.

Jag sitter & tänker lite på de här med mammarollen, jag kan inte se mig som mamma än. Vissa gör de när dom är gravida, men det vågar inte jag göra. Jag tycker man blir mamma när barnet är ute, eller vad tycker ni? Jag vågar ialla fall inte tänka så mycket på att "Jag är mamma" för tänk om något skulle gå fel? & jag går & förväntar mig massor. Sen tycker jag också att shopping av barnkläder & saker är alldeles för tidigt, jag förstår mig inte på dom som shoppar tidigt. Vad som helst kan hända och är de värt att sitta & ha köpt massa bebiskläder & saker då?
Nej! är man smart så börjar man spara pengar & sen shoppar man när man ialla fall har gått över vecka 33 enligt mig. Men alla gör som dom vill, men jag tycker inte det är speciellt smart! Tänk efter lite ni som gör de :) För skulle de hända något så blir ni bara mer ledsen när ni ser dom små kläderna & vagnen kanske.
Jag har i alla fall ingen nöd på något, jag har vagn, babysitter, tre säckar med kläder & massor mer. Men sakerna finns inte hemma hos mig, dom finns hos min syster, för det är hennes saker. Men jag kommer få allt dedär och jag vill inte ha dom hemma heller. Planera med säng & sånt gör man under sista veckan tycker jag :)

Måste säga att de är grymt skönt att ha massor av mamma kläder och en jacka som går att stänga! Fyfan vad de är underbart :) Jag kan inte ha någon av mina gamla tights, istället har jag mammatights som slutar typ vid brösten xD Det är hur skönt som helst. Sen kan jag inte ha någon tshirt eller linne längre nästan. Så det har jag också handlat på mig, därimot så handlar jag inte mamma kläder nytt, jag köper begagnad. Sammalagt har jag lagt ner ungefär 100 kr på mammakläder :) Varför köpa nya? man kommer inte vilja ha dom efter graviditeten ändå! Jag antar att man vill klä upp sig massor då :) & inte gå runt i samma gamla äckelgravidkläder.

Nej, snart ska jag faktiskt bada. Fryser så pass mycket så det ska bli jätte skönt :) Sen tänkte jag faktiskt platta håret nu ikväll så jag slipper göra de imorgon. & sen senare så samlas familjen framför tven & äter chips & dipp
Tänkte lägga in en passande bild på min lillebror som badar xD sexigt?



Kommentarer
Postat av: Tess Gustafsson

Jag förstår precis hur du tänker gumman. Jag tänkte EXAKT lika, alla säger att man måste planera, köpa kläder osv osv osv. Jag hade inte köpt någonting till Ängla, förutom barnvagnen så klart. Men kläder, jag köpte det första till henne när hon var en månad. Du kommer inte behöva köpa någonting i början, man får så himla mycket av folk som kommer och hälsar på! Och dessutom, en liten peak, om du får en flicka, så har jag MASSOR av kläder till dig ;)<3

2009-10-19 @ 21:03:42
URL: http://tessgustafsson.blogg.se/
Postat av: Svar till Tess

Ja precis :D man behöver inte köpa på sig massor av kläder, de är bara onödigt.

Hihi, ja ;) På onsdag får jag veta :D <3

2009-10-23 @ 18:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback