Svar på frågor!

Jag undrar om du har tänkt ut något namn till det kommande barnet? :)

Ja, det har jag. Det är nästan 100% säkert att bebisen kommer få heta Wilma om det blir en liten flicka. Blir det en pojke så jag har tänkt på Liam och Melvin :) Säg till om ni har förslag på pojknamn!

e inte du tillsammans med pappan? varför inte isånna fall?

Jag är inte tillsammans med pappan till barnet. Varför är väl för att det helt enkelt inte fungerade. Känslorna var väl inte på rätt plats antar jag.

Aldrig funderat på att flytta till sandviken?:P

Nej, har aldrig ens tänkt tanken. Speciellt nu när jag får barn. Vill bo nära min familj och vänner.

Hur kommer du göra med boende och sånt när du har fått barn?

Jag kommer att bo hemma i början. Jag tänkte söka socialbidrag för ett litet tag sen. Men min mamma tycker att jag ska bo hemma i början för att kunna få stöd av henne eftersom jag är ensamstående med barnet. Socialbidrag kommer jag söka efter att jag har fyllt år vilket jag gör den 19 maj och sen får det ta den tid de tar innan jag flyttar. Jag är glad så länge jag får stanna hemma, hjälp behövs alltid!´

Är du rädd för förlossningen?

Jag är inte rädd. Men jag börjar bli lite nervös nu när man börjar närma sig vecka 30. Då tycker jag att det närmar sig lite. Men jag är absolut inte rädd! Men klart att man undrar hur smärtan kommer vara.

inte en fråga, men ett tips ^^ Jag köpte en Lg touch mobil för 1 000 på affären... du vet gallerian nian, rulltrappan ner så är det en telefon affär där. (innan så var de mique där inne ) annars är det väl bara spana in rean :)

Tack för tipset! Ska kolla in telefonen sen när jag får tid :)

Är mammakläder dyrt? Jag har fått för mig att det bara finns "fula" mammakläder. Stämmer det?

Mamma kläder är ett snepp dyrare än vanliga faktiskt. Jag tycker dom borde sälja mer mammakläder i affärerna! För även fast en graviditet bara varar i 9 månader så vill man ha lite & välja på. Det finns absolut jätte fina mammakläder, jag handlar mycket där. Men klart att det finns fula också, det gör de väl i alla affärer ;) Jag kan verkligen inte ha något alls nästan av mina gamla kläder. Så jag vill att det ska komma mer mammkläder!

Hur har din graviditet varit än så länge?

Min graviditet har varit väldigt bra! Jag spydde en gång i början och mådde lite illa på mornarna men inget mer. Sen har jag bara kunnat leva som vanligt, har inte ont i rygg eller något än. Tackar gudarna för det! Jag hoppas att min graviditet slutar lika bra också. Järnvärdet har ju varit lågt, men jag är noga med mina järntabletter så snart hoppas jag att värdet är högre!

Är inte magen tung?

Jag känner ingen tyngd av magen. Jag kan känna att benen inte orkar gå mer, men jag känner aldrig att magen är tung.

 

 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja men gud, det är jätte dåligt med mamma kläder.

Jag struntade i att köpa mamma kläder och köpte vanliga fast större då.

Men jag tycker att dom borde öppna en affär med bara mamma kläder.

Och så ska det inte vara så dyrt heller

2009-12-29 @ 16:27:19
URL: http://lottamartensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback