Massa fynd!

Har nu kommit hem från stan, vi blev nog där ungefär 3 timmar :)
Jag hittade en rött långt linne som jag nog kommer kunna ha hela graviditeten.
Sedan köpte jag hårsnoddar, present åt mamma, tre par nya trosor, ett par bruna strumpor med nalle puh på för nyfödda. Jätte söta var dom! Det är de första jag har köpt :
Sedan gick vi in på myrornas. Där hittade jag tre plagg med nyfödda bebiskläder för 20 kr! Det såg helt nytt ut och det var jätte fint :)
Vit och lite ljusbrun randig. :)
Tror det var allt jag köpte :) Och jag känner mig jätte nöjd!
Det ändå som behövs nu är en stor tjocktröja, ett par nya mysisar och ett par skor :) Sen har jag shoppat klart för det här året. Men julklappar är ju kvar såklart :) Men jag köpte ialf en.
Jag & Marcel käkade ett happy meal på donken sen. Det var skit gott :) & man var bra hungrig också.

Men nu sitter jag & väntar på maten. Stek, hemmagjord gräddsås, potatis, saltgurka och kokta grönsaker. Mums!
Annars blir det bara lugnt ikväll. Kanske tar en promenad över till Daniel :)
Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Julia 19 år och två barns mamma

Jag hade också med mig min mamma på första förlossningen. Då jag inte heller var tillsammans med pappan så förstår dig verkligen! Har du gjort upp någon förlossnings plan och så ? Jag gjorde upp det med min sambo eller vi pratade lite iallafall om hur jag ville ha förlossningen och vad jag kommer behöva hjälp med. Håller tummarna för dig att förlossningen går som du tänkt dig..

2009-12-05 @ 19:53:53
URL: http://littlemommy.blogg.se/
Postat av: Hannele - Mamma till

Hej!

Jag såg att du hade skrivit till Elin, ung mamma på en frågestund om bristningar :)



Det sägs att det finns något salva som gör så att man inte får så mkt bristningar (finns att kolla på nätet tex sök på google) och sedan så har jag hört att cocos body butter/lotionen ska vara bra mot bristningar, vet ej om det här funkar, har aldrig testat själv.

Och sedan så äre att min sambos mamma har ju 5 barn och hon fick ju massiva bristningar efter dom graviditetena och hon fick operiera bort dom, tror att det var med laser.

Och idag så syns inte hennes bristningar nåt, kanske lite men inte jättemycket.



Och det här med bristningar dom bleknar bort med tiden, dom kommer ju alltid vara där fast dom bleks lite.



Ha en trevlig dag :)

2009-12-05 @ 21:26:33
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Svar till Hannele

Tack så jätte mycket för tipsen!

Dedär med laser lät lite dyrt men jag kanske är helt ute & cyklar?

Jag har en speciell salva, men inte mot bristningar. Dock så hjälper den inte, tror inget kan stoppa dom känns det som.



Kikade in på din blogg. Du har en jätte söt son!

Och jag hade tänkt tagit samma namn om jag får en pojk ;)

Ha de bra!

2009-12-05 @ 21:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback