Tuberkulos

Godmorgon alla snoppar och pullor :)

hahaha xD
Jag sitter på lektion denna tidiga morgon. Närå, jag börjar faktiskt halv 9 varje morgon. Ingen sovmorgon, hur kul tror ni det är?
Idag gick jag upp klockan halv 7 faktiskt. Duschade och sånt, så nu känner jag mig lite piggare. :) har en ganska soft dag faktiskt. Barn och ungdomssjukvård nu. Det slutar väl elva eller något sånt skulle jag tro.
Sen kommer det någon som ska föreläsa i några timmar. Och sist men inte minst, matteprov!
Tror ni jag har pluggat?
Nej, jag har inte ens öppnat boken!
så en bra grej kan ju alltid vara att  skita i lektionen och göra provet på ett omprovstillfälle när man har pluggat lite mer. men vi får se.
Eftersom matteb är frivilligt så bryr jag mig inte så mkt. Fast jag kanske borde?

Fick nyss tillbaka ett arbete av min lärare om barn på sjukhus. Fick vg :)
Jag får alltid bra betyg i vårdämnena, men fan inte i självaste "grundämnerna" om ni fattar vad jag menar.
Men jag har ju valt omvårdnad för att jag är intresserad av det. Som tex på omvårdnadsproven så behöver jag inte ens plugga för att få vg eftersom jag tycker de är så pass intressant så jag lyssnar/arbetar flitigt på lektionerna.

Imorgon ska jag försöka ta mig ner på stan och kika. Behöver köpa lite saker.
Men nu hörni, så ska jag fortsätta med mitt powerpointarbete om tuberkulos!
Puss på er

 



Linda & jag på bilden :)


Kommentarer
Postat av: Julia 19 år och två barnsmamma

Hej!

Vad roligt grattis till dig! Har du tagit reda på könet? :) Förlossningen är väldigt jobbig framförallt första gången när man inte riktigt vet hur ont det skall göra. Jag fick väldigt bra tips ifrån min styvmamma inför min andra förlossning och det var att fokusera på något och inte tappa fattningen vilket man lätt kan göra under en förlossning. Att fokusera på smärtan och bli ett med smärtan. För ju mer smärta dessto närmare ditt barn är du. När man ligger där och föder första gången kan man få lite panik för att smärtan är så överväldigande och man kanske tror att man skall dö. Vilket jag gjorde, jag trodde aldrig jag skulle överleva min förlossning. Ha självförtroende och fokusera då går förlossningen fortast och är en fantastik upplevelse istället för en hemsk. Min första förlossning varade i två dagar och var en mardröm, min andra förlossning var en dröm! Den var över på bara 4 timmar. Hoppas du fick den infon du ville ha :) Annars får du gärna fråga mera :)

Lycka till med bebisen!

Kram

2009-12-04 @ 11:33:56
URL: http://littlemommy.blogg.se/
Postat av: Svar till Julia

Oh, tack så mycket!

Nej, jag vet inte könet på bebisen :) Jag skulle ta reda på det, men när jag väl var på ultraljudet så låg bebisen med stjärten nedåt, han/hon ville inte avslöja sig ;) Så det blir en surprise!



Jag ska försöka ställa in mig så att förlossningen blir bra. Men problemet är som du säger att man inte vet hur ont det gör egentligen.

Men jag hoppas på det bästa!

Jag tänkte på epiduralbedövning, vad tycker du om de? Har du använt de? :)

Kram!

2009-12-04 @ 16:38:07
Postat av: Julia 19 år och två barns mamma

Okej vad roligt :) Visste inte heller med första barnet.Men nu med andra tog vi reda på könet :) .



Jag hade det med första dottern, problemet är bara att det drar ut lite på förlossningen eftersom att du känner värkarna så kan det bli svårare att krysta. Nu med andra barnet använde jag bara lustgas och tro mig lustgasen kommer vara din bästa vän ;) Se bara till att andas ordentligt och vanligt för får du i dig för mycket lustgas finns chansen att du spyr också. Oj vad det lät som att allting var dåligt nu. Men det är fantastisk upplevelse om man koncentrerar sig ordentligt och lever sig in i det. Annars är det som sagt en mardröm och det är lite en själv allt hänger på som sagt hur fokuserad man är.. Vem hade du tänkt ha med dig på förlossningen? :)



kram

2009-12-05 @ 10:24:00
URL: http://littlemommy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback