Barnmorskan!

Ja då har jag varit hos barnmorskan.
Började med att ta stick i fingret där det visade sig att jag hade järnvärde 102 (väldigt lågt), så jag ska ta två järntabletter om dagen nu. Järnvärdet ska egentligen ligga på 140 ungefär.
Blodtrycket var jätte bra också. Sedan skulle jag mäta livmdern, 28 centimeter var den, hon sa att den låg lite högt på kurvan. Alltså att den var lite för lång och därför fick jag tid för sockerbelastning nästa vecka på onsdag (dagen innan julafton).
Sen de roligaste, lyssna på hjärtljuden :D Men bebisen bara sparkade och sparkade så hon kunde knappt mäta hjärtslagen. Hon sa att hon kände sparkarna i hela den där grejen som dom mäter hjärtljuden med, i hela den och sen upp i hennes hand xD Sparka hårt kallas det!
Mamma fick till den bästa repliken! "Din bebis är lite konstig, den slutar sparka när man sätter dit handen, det går inte att se könet vid ultraljudet för då gömmer den sig och den ligger inte still när man ska mäta hjärtljuden" haha.
Och medans dom mätte hjärtljuden så sa min barnmorska: men bebisen är ju redan döpt! Vilde eller Vilda. haha xD
I alla fall, sen pratade vi lite bara. Hon sa att hon skulle sluta jobba som barnmorska i januari :( ! fyfan, då måste jag byta barnmorska. Men jag får gå en sista gång och det var 5 januari hos henne.
Jag och mamma gick hem sen, det är så jävla halt ute!
Fyfan. Mamma hade redan ramlat med Gaston en gång idag, hon tror att hon har brytit fingret.

Snart ska jag börja med maten sen ska jag ladda upp inför provet imorgon!
Puss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback